Zapraszamy w dn. 25-27 sierpnia 2023 r. na festiwal „Klangor – Jeziorańskie Koncerty Kameralne. Artyści zagrają w przepięknej scenerii kościoła św. Rocha w Tłokowie/Kramarzewie. Trzecia edycja festiwalu to spotkanie z trzema różnymi rodzajami głosu, podejściami do śpiewania, trzema różnymi gatunkami sztuki wokalnej: od ludowego, tradycyjnego śpiewu, poprzez klasycznie kształcony wokal sopranowy, aż po tenora wywodzącego się z nurtu musicalowego. Mimo, że stylistyki koncertów są skrajnie odmienne, to łączy je wspólna wrażliwość, uważność na piękno, subtelność, duża emocjonalność.
BILETY do nabycia na:  https://ekobilet.pl/miejski-osrodek-kultury-w-jezioranach-8252

Program:
Piątek 25.08
godz. 20:00: „Requiem ludowe”– Spotkanie śpiewaka Adama Struga i zespołu Kwadrofonik, które doprowadziło do stworzenia nowej jakości w polskiej muzyce. Niekwestionowany mistrz pieśni tradycyjnych oddaje się w ręce poszukiwaczy barw, przestrzeni i twórców nowych jakości w nurcie muzyki folkowej. Muzycy Kwadrofonika prowadzą niezwykły dialog, niezauważalnie zamieniając funkcje instrumentów i wykorzystując w swoich koncertach przedmioty codziennego użytku.

Sobota 26.08
godz. 14:00: „Szymanowski dla dzieci” – Artyści duetu Dwóchgłos, który współtworzą Michał Pepol wraz z pianistą Bartkiem Wąsikiem, w przystępny sposób przybliżą muzykę Szymanowskiego najmłodszej publiczności. W programie m.in. wybór „Pieśni kurpiowskich” i „Mazurków”, „Łabędź” i fragmenty baletu „Harnasie” w opracowaniach duetu.
godz. 20:00: „Tides and Times” – Spojrzenie w głąb nie dość odkrytej w Polsce formy musicalu,,bliskiej pianistce Karinie Komenderze i wokaliście Maciejowi Pawlakowi, którzy starają się w swojej wieloletniej działalności artystycznej przybliżać polskim widzom mniej znane, ambitne oblicze musicalu i innych form teatru muzycznego.

Niedziela 27.08
godz. 20:00: „Scena młodych” i „Leggerezza” – Mini-recital młodego, utalentowanego gitarzysty Stanisława Lendziona oraz nowy projekt Olgi Mysłowskiej, Michała Pepola i Patryka Zakrockiego: dźwiękowe interpretacje wybranych tekstów z „Wykładów amerykańskich” – poetycko-filozoficznego testamentu Italo Calvino, wskazującego poszukiwanie lekkości jako odpowiedź na ciężar rzeczywistości. W „Leggerezza” (z włoskiego „lekkość”) artyści łączą i przetwarzają brzmienie wiolonczeli, głosu i gitary preparowanej, a także tworzą wywiedzione z improwizacji, kontemplacyjne, liryczne moments musicaux, ilustrujące poszczególne fragmenty tekstu.

BILETY do nabycia na: https://ekobilet.pl/miejski-osrodek-kultury-w-jezioranach-8252

Biogramy artystów:

Kwadrofonik – to jeden z najbardziej oryginalnych zespołów prezentujących muzykę współczesną i tradycyjną. Zespół został laureatem „Paszportu Polityki” przyznanego im za wirtuozerię, wyobraźnię, wrażliwość i poczucie humoru, które sprawiają, że ich wykonania i opracowania muzyki z różnych światów – klasyki, folku, piosenek dziecięcych – są tak wyrafinowane i zarazem ujmujące. W swoich kompozycjach i interpretacjach muzycy Kwadrofonika prowadzą niezwykły dialog, niezauważalnie zamieniając funkcje instrumentów: fortepiany stają się instrumentami perkusyjnymi, a grupy instrumentów perkusyjnych przejmują funkcje instrumentów melodycznych. Znani są także z wykorzystywania w swoich koncertach przedmiotów codziennego użytku, które w widowiskowy sposób ukazują swoje nieoczywiste możliwości brzmieniowe. Zespół ma na swoim koncie liczne nagrody oraz wyróżnienia, m. in.: Grand Prix i Burza Braw na Festiwalu „Nowa Tradycja” (2006), Nagrodę Specjalną 3. Konkursu Europejskiej Unii Radiowej (EBU) w Bratysławie, Folkowy Fonogram Roku (nagroda krytyków za najlepszą płytę z muzyką folk) za album „Folklove” (2009). Złota Płyta za album „Lutosławski, Tuwim. Piosenki nie tylko dla dzieci”, Folkowy Fonogram Roku za płytę „Requiem Ludowe” (2015), „Koryfeusz Polskiej Muzyki” – nominacja dla płyty Requiem Ludowe w kategorii Wydarzenie Roku (2015), „Paszport Polityki” (2015) czy Fryderyk 2021 w kategorii Album Roku – Muzyka Poetycka za album „Astronomia poety. Baczyński” który stworzyli razem z Melą Koteluk.

Nagrania zespołu były prezentowane w programie „Late Junction” Radia BBC3, a artyści koncertowali w najważniejszych salach koncertowych na świecie: nowojorskiej Carnegie Hall, Chicago Symphony Hall,  Filharmonii Berlińskiej, Izumi Hall (Osaka) w Japonii oraz na rozlicznych festiwalach muzyki współczesnej (Warszawska Jesień, Ad Libitum, Klang, Donaueschingen) w Polsce i poza jej granicami. Precyzja wykonania, żywiołowość, dar nawiązywania bezpośredniego kontaktu z publicznością dają pełną gwarancję satysfakcji uczestników dźwiękowego widowiska tworzonego przez grupę. Muzycy w czasie pracy nad własnymi utworami często podążają drogą improwizacji, doświadczeń i poszukiwań dźwiękowych, mających na celu maksymalne wykorzystanie swojego instrumentarium. Warto dodać, że koncerty te stają się pięknymi widowiskami, w czasie których muzycy w niezwykle plastyczny sposób wykorzystują często kilkadziesiąt instrumentów.

Skład zespołu: Emilia Sitarz – fortepian, Bartek Wąsik – fortepian, Magdalena Kordylasińska – Pękala – instrumenty perkusyjne, Piotr Maślanka – instrumenty perkusyjne.

Adam Strug – urodzony 25 października 1970 w Piszu – teolog, śpiewak i instrumentalista, autor piosenek, poeta, kompozytor muzyki teatralnej i filmowej, scenarzysta filmów dokumentalnych, producent i kurator muzyczny, etnomuzykolog, popularyzator muzyki tradycyjnej. Pomysłodawca zespołu śpiewaczego „Monodia Polska”, praktykującego pieśni polskie przekazywane w tradycji ustnej. Lider muzycznej kompanii wykonującej jego autorskie piosenki.

Bartek Wąsik – jest jednym z czołowych i wszechstronnych polskich pianistów. Aranżer, kompozytor, zwycięzca wielu międzynarodowych konkursów i nagród pozamuzycznych, m. in. Paszportu Polityki i nagrody fonograficznej Fryderyk. W roku 2020 został laureatem nagrody wręczanej przez polskie środowisko muzyczne – Koryfeusz Muzyki Polskiej w kategorii „Osobowość Roku”. Jest współzałożycielem i członkiem takich zespołów jak Kwadrofonik i Lutosławski Piano Duo. Jednocześnie podąża własną drogą artystyczną, przykuwając uwagę publiczności i krytyków. Występował w Europie, Azji i obu Amerykach. W Carnegie Hall i Chicago Symphony Hall prezentował własne opracowania utworów Fryderyka Chopina. Jego projekt „Nowa Warszawa”, czyli dwanaście na nowo zaaranżowanych piosenek o Warszawie (wraz ze Stanisławą Celińską i z Royal String Quartet) spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem krytyki i został uhonorowany Gwarancją Kultury i Wdechami. Współpracował m. in. z Bartkiem Konopką (film „Nowa Warszawa”), Janem Komasą (widowisko „Ksenofonia. Symfonia dla Innego”), Arturem Rojkiem („Symfonia przemysłowa”), Adamem Strugiem („Requiem ludowe” – uhonorowane Folkowym Fonogramem Roku), Katarzyną Nosowską, Ralphem Kaminskim, Dorotą Miśkiewicz („Lutosławski, Tuwim – Piosenki nie tylko dla dzieci” – Złota Płyta) i Teatrem Starym w Lublinie („Kocham, Lublin, Szanuję”). W roku 2020, razem z Melą Koteluk stworzył piosenki do poezji Krzysztofa Kamila Baczyńskiego, które w jego aranżacji znalazły się na płycie „Astronomia poety. Baczyński” (Mela Koteluk & Kwadrofonik). W tym samym roku, w warszawskiej Królikarni zainaugurował cykl autorskich recitali fortepianowych „Pianokrąg”, prezentując wysmakowaną twórczość artystów z pogranicza muzyki klasycznej i alternatywnej oraz swoje kompozycje. Jego solowy debiut płytowy to „Daydreamer” z 2022 roku z własnymi aranżacjami muzyki zespołu Radiohead.

Maciej Pawlak – wokalista, absolwent Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku na wydziale wokalno-aktorskim (kierunek wokalistyka, specjalność musical) oraz Szkoły Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego (Uniwersytet Śląski w Katowicach, organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej). Uhonorowany Teatralną Nagrodą Muzyczną im. Jana Kiepury w kategorii “Najlepszy Wokalista Musicalowy” za rolę Pippina w 2020 r. oraz – wspólnie z reżyserem Tadeuszem Kabiczem – w kategorii “Scenografia” za spektakl “Thrill Me” w 2021 r. Laureat siedmiu Musicalowych Nagród Widzów za role w “Pippinie”, “Pretty Woman”, “Thrill Me” i “Jesus Christ Superstar”. Związany jest z Teatrem Muzycznym w Łodzi i Poznaniu, Operą i Filharmonią Podlaską w Białymstoku, Mazowieckim Teatrem Muzycznym, Teatrem Rampa, Teatrem Syrena, Krakowskim Teatrem Variété, Teatrem Rozrywki w Chorzowie i Gliwickim Teatrem Muzycznym. Koncertuje w Polsce i za granicą z repertuarem musicalowym, filmowym i rozrywkowym. Dwukrotnie był solistą w popularnym koncercie „Warszawiacy śpiewają (nie)zakazane piosenki” (2018, 2020). Od lat popularyzuje wśród polskiej widowni ambitny i alternatywny repertuar musicalowy.

Karina Komendera – pianistka, kameralistka, doktor sztuki, akompaniatorka i korepetytorka wokalna, saksofonistka Big-Bandu OiFP, wykładowczyni na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Białymstoku. Jest absolwentką Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina oraz Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz laureatką ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów pianistycznych. Została nagrodzona stypendiami Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz wydziału kultury i sztuki rodzinnego Bielska-Białej za wybitne osiągnięcia naukowe i artystyczne. Współpracuje z solistami teatrów muzycznych w całym kraju, wykonując recitale z repertuarem musicalowym, m.in. na zaproszenie agencji „Broadway w Polsce”. Obecnie związana również z Teatrem Mazowieckim w Warszawie, Teatrem Muzycznym w Łodzi, Teatrem Dramatycznym w Białymstoku, NieTeatrem i Studiem Dobra 12 w Białymstoku oraz Grupą Teatralną Coincidentia. Objęła również kierownictwo artystyczne baletu „We love Chopin” w choreografii Zofii Rudnickiej w Operze i Filharmonii Podlaskiej.

Olga Mysłowska – wokalistka, kompozytorka, songwriterka i tłumaczka, pracująca na styku muzyki, teatru i performansu. Jako śpiewaczka (sopran) specjalizowała się w wykonawstwie muzyki barokowej, obecnie jest związana z warszawską sceną muzyki alternatywnej i wytwórnią Requiem Records. Razem z Danielem Pigońskim gra w zespole Polpo Motel. Współpracowała m.in. z Warszawską Orkiestrą Rozrywkową, Raphaelem Rogińskim (z którym nagrała współczesne wersje utworów Henry’ego Purcella), Patrykiem Zakrockim, Michałem Pepolem, Marcinem Maseckim, Pawłem Szamburskim. Tworzy muzykę teatralną i występowała w spektaklach w reżyserii Mikołaja Grabowskiego, Marty Górnickiej, Marcina Libera, Marty Ziółek, Tomasza Cymermana, Pawła Świątka, Łukasza Kosa i Grzegorza Laszuka. Tłumaczy komiksy i filmy.

Michał Pepol – wiolonczelista, aranżer, kompozytor. To klasycznie wykształcony muzyk, który nie mieści się w ramach gatunków. Jest współzałożycielem Royal String Quartet, pomysłodawcą i współorganizatorem Festiwalu Kwartesencja w Warszawie. Rok 2023 otworzył nową serią koncertową „Dotykafonie” w Nowym Teatrze w Warszawie. W 2022 roku zadebiutował solowym albumem „Kora nieskończoność”, który zawiera nieznane i niewydane nagrania legendarnej Kory Jackowskiej i zbiera entuzjastyczne recenzje: „Na tyle znam Korę, że z ręką na sercu mogę powiedzieć, że pokochałaby samego Michała i natychmiast zaliczyłaby go do swojego kosmosu” (Kamil Sipowicz). Za płytę otrzymał nominację do nagrody Koryfeusz Muzyki Polskiej w kategorii Osobowość roku 2022, a album został uznany za jeden z najlepszych polskich wydawnictw 2022 roku przez tygodnik Polityka.

Patryk Zakrocki – muzyk, improwizator, kompozytor aktywny od 1998r. uczeń Bogusława Schaeffera. Specjalizuje się w natychmiastowej kompozycji, muzyce elektroakustycznej i kameralnej. Obecnie gra na altówce, syntezatorze analogowym i gitarze współtworząc zespoły SzaZa, Polski Piach i Spontaneus Chamber Music. Zajmuje się też dyrygowaniem orkiestrami improwizatorów, muzyką do teatru tańca, niemego kina, filmu i teatru. Autor projektów poświęconych głębokiemu słuchaniu takich jak: Kino Dźwięku (seanse z wielokanałową muzyką elektroakustyczną i akuzmatyczną), Zakład Produkcji Dźwięku (słuchowiska radiowe) czy Gabinet Masażu Ucha Wewnętrznego (koncerty muzykoterapeutyczne dla jednego słuchacza). W duecie SzaZa wielokrotnie koncertował w Japonii, U.S.A., Urugwaju, Chinach, Islandii, Norwegii i wielu krajach europejskich.

 

 

Skip to content